VLOG | Met Martijn IJsland rond in vier(!) dagen!

Hoera! Mijn IJsland avontuur duurt online nog even voort. Deze keer de vlog die ik maakte toen Martijn op bezoek kwam in IJsland. In maar vier dagen reden wij door het hele land, benieuwd wat we allemaal hebben gezien en hoe we het hebben beleefd?

In mijn vrije week tussen de twee semester door kwam Martijn langs in IJsland. Hij bleef van maandagmiddag tot zondag vroeg in de morgen in IJsland en dus was er naast het laten zien van de campus en mijn huis niet veel tijd meer over om nog meer van IJsland te zien dachten we. Hadden we dat even mis! Ik plande van te voren een hele trip uit zodat we bijna heel IJsland konden zien in vier dagen en samen met Martijn boekten we alles een dag van te voren. Tijd om te gaan!

Op maandag 10 oktober kwam Martijn aan in IJsland. Ik was nog in Reykjavik en haalde hem aan het einde van de middag op bij het BSI(busstation). We kregen onze huurauto en reden langs Harpa om Marion en Ada op te halen. We deden boodschappen bij Bonus en reden naar Bifröst. Het was inmiddels al donker toen we aankwamen en we besloten gauw te eten met ons huis. Dinsdag liepen we naar Grábrok en Glanni en maakten we de plannen voor onze trip officieel. Woensdag gingen we er vroeg op uit.

Op woensdag reden we van Bifröst naar Egilsstaðir in het oosten van IJsland. Een rit van ongeveer 550km. We stopten onderweg bij de Góðafoss waterval, Mývatn, Hvérir Námafjall en een waterval langs de weg.

Donderdag besloten we wat later te vertrekken. Deze dag hoefden we bovendien maar 190 km af te leggen, van Egilsstaðir naar Höfn. Het oosten van IJsland is een stuk ruiger en de wegen slechter. Toen we even uit de auto stapten om wat foto’s te maken kwamen er toevallig studiegenootjes voorbijgereden die ook op trip waren! Hoe toevallig! Daarnaast hadden we ook hetzelfde eindpunt van deze dag. We gingen ieder onze eigen weg en onze eerste stop was een waterval langs de weg. Daarna vervolgden we onze weg door het oosten en stopten wanneer we wat moois zagen. We reden nog wat rond in Höfn, spotten het noorderlicht en bezoeken mijn studiegenootjes ’s avonds.

Vrijdag moeten we er echter weer vroeg uit, tijd om veel te bezoeken en kilometers te maken. We rijden van Höfn naar Selfoss, ongeveer 400 km. Onze eerste stop is de Icelagoon, Jökulsárlón. Daarna rijden we door naar een kloof, Fjaðrárgljúfur. De dag sluiten we af met de zonsondergang bij Skógafoss en Seljalandsfoss waterval.

Zaterdag is de laatste hele dag in IJsland met Martijn. We vertrekken vanuit Selfoss naar Reykjavik, via de Golden circle (185km). We beginnen de Golden Circle bij de Guðfoss waterval, daarna rijden we door naar de Strokkúr Geijser en nationaal park þingvellir. In Reykjavik lopen we nog wat rond, gaan we uiteten en sluiten het avontuur af met een biertje in de bar met andere studenten van Bifröst University.

En dan nu, op naar de video!

Ik vind het zo leuk om alles weer eens terug te zien, ik kan er nog van nagenieten :)

Liefs, Sophie

Zou jij naar IJsland op vakantie willen gaan?

4 comments

1. Wat een geweldig leuk mooi filmpje met toepasselijke gezellige muziek op de achtergrond.
    Ik hen er van genoten net als van al jouw andere filmpjes, foto’s en verhalen.